Tuesday 8 January 2013

kolagen

... dari Sabah (home made) yang dibeli daripada seorang kawan. Sebelum ini mama dan second girl makan kolagen dan kapsul kelapa dara; tiap satu berharga RM300.00. Hari ni mama dapat kolagen tanpa pengawet dengan harga jauh lebih murah. Sila lihat carian terdapat ramai ejen penjual tetapi dalam bentuk mentah tetapi yang ini siap untuk dimakan Menurut kawan mama cara memprosesnya leceh kerana perlu dicuci sebersih-bersihnya sebab hanyir baru dimasak. Kolagen ni tidak perlu dimasak - ngap je!

Rasanya - tawar dan apabila disapu ke muka kolagen akan mengering seperti mask. Kulit muka menjadi tegang.




Kawan mama syorkan sebekas kolagen ini dibahagikan kepada 60 dan pengambilan dua kali sehari - pagi dan malam sejam sebelum makan. Lebihkan sedikit untuk disapu ke muka. Sesiapa berminat hubungi mama  - biasanya orang yang kenal mama dah tahu nombor telefon mama.

2 comments:

  1. haih kak, yg ni tak perlu dibasuh bersih ke..bagus gak, saya ada beli yg perlu dibasuh bersih...masih tergantung elok, tak berani nak cuba lagi..haha

    ReplyDelete
  2. tak payah basuh sebab tuan yang membuatnya dah basuh dan dah masak pun...tinggal nak ngap je - leceh ke nak masak ni?

    ReplyDelete